الأحد، 18 نوفمبر 2007

انا لله و انا اليه راجعون ... ياااااااااا رب

البقاء لله , تُوُفِيَ الى رحمة الله تعالى اليوم الحاج صلاح ابراهيم أمين عام جامعة بنها و أكتر جيراني ايجابيه
بل أكتر عائله ايجابيه أعرفها في بنها
بجد أول مره أحس ب حد مات
و أتأثر بموته زيه
الناس دي بجد من يوم ما جيهم يسكنوا قدامنا و حال الشارع كله متغير
عارف انت يعني ايه يبقى فيه واحد ايجابي ساكن في المنطقه بتاعتك!!؟
الراجل ده و مراته(صاحبة ماما):-
علموا الناس ,و انا منهم, يعني ايه ايجابيه بجد
علموا الناس ,و انا منهم, يعني ايه انك تعمل الحاجه بايديك و ماتستناش الحكومه تنضف أو تزرع شجر
أيوه , رغم ان الحته اللي ساكنيين فيها و لله الحمد ماليانه جناين حوالينا , لكن الراجل ده كان أول واحد يزرع حاجه بنفسه قدام مدخل بيته و في بلكونته برده
الراجل ده من أول ما جه المنطقه ككل , لو في مجاري طفحت أو عمود اتعطل كان تاني يوم بالكتير الحاجه متصلحه
فعلاً أنا لسه حاسس دلوقتي بس انني اتعلمت منه حاجات ماشوفتش حد بيطبقها عملياً و متوقع اني باذن الله أقدر أعملها
الراجل ده علمني اني لو هعمل عمل خيري أو حاجه عامه مش لازم أنتظر مشاركة الناس و لا اسهامهم سواء معنوياً أو مادياً
الراجل ده بجد اتعلمت منه كتيييير
رغم ان الحوارات بيننا لم تكن بالاتساع الذي تتخيلون
رغم ان عدد السنوات التى سكنها في منطقتنا لم تكن بالكثيره
)):
الله يرحم الحاج صلاح و يدخله في رحمته و يدخله الجنه بدون حساب و يصبر عائلته و يدخلهم الجنه ... اميييين
اللهم ارحم جميع موتى المسلمين و أدخلهم الجنه يا رب العالمين.... امييييين
اللهم ارحمنا اذا صرنا الى ما صاروا اليه..... امييييين
انا لله و انا اليه راجعون
و البقاء لله

هناك تعليقان (2):

Khalid DiDo يقول...

البقاء لله و ان شاء الله فى جناته ان شاء الله اقرأوا له الفاتحة من فضلكم

هبههههووب يقول...

ياريت فعلا يا جماعه نقرأ له الفاتحه
فعلا ا انسان انا استفدت منه كتير وفعلا ساب فيا قيم كتير اوى كويسه وفعلا انسان ايجابى بمعنى الكلمه ومن اكثر الناس الذين اثروا عليا ف حياتى
الله يرحمك يا حاج صلاح
اله يصبر اهله وزوجته واولادة
ويرزقه فسيح جناته يارب ...امييين